Sista uppdateringen?!



Hej hopp!

Kände precis lite dåligt samvete över att jag inte skriver härinne. Det finns tydligen folk som uppskattar det. Kul, verkligen. Men jag föredrar endast att skriva om jag har något vettigt att förtälja och det har jag väl egentligen inte nu heller, men okej. Vi kör.

De senaste 6 veckorna:

Ullared tillsammans med gänget från förra året, minus Tilda plus Bukis. Fick köra en sprillans Volvo V70 (ja, Volvo is the shit). Det var grejer det. Det gick som en dans ner till Ullared och vårt saknade Gekås. Shopping för många tusenlappar och besök på Sveriges minsta outlet, där de sålde nästintill använda sexattiraljer. Tack, men NEJ tack! Mats blev dock besviken över att han inte blev informerad om de billiga filmerna som såldes därinne ex. "Livet på landet". Du missade säkert jättemycket, Mats. Jättemycket. Det var en härlig dag iallafall och uppehållet på Hamburger Hill glömmer vi never. När man betalar och struntar i att hämta maten. Det är typ varning på den. Hoho.

Skolstart blev det också. Ångest på hög nivå. Hamnade dock i en duglig studiegrupp och har en duglig handledare, så jag ska absolut inte klaga. Fick idag även veta att handledare till C-uppsats blir Reza. Jag & Jollan tjoade lite extra i korridoren idag. Det var precis vad vi ville ha nämligen! Att man sedan tar examen om ca 3 månader är läskigt. Det känns helt overkligt. Så det får blir dramakurs 30p hela våren. Den kommer göra mig gott. Och ge mig ett jobb - förhoppningsvis.

Inflyttningsfest hos Linnsan & Tobbe har man hunnit med. Mycket skojsigt. De har det så fint därborta, i Sveriges mest intetsägande stad. Synd bara att vi drog så tidigt. Vissa föredrog hellre att sova över på en matta. Det funkade tydligen det också.

90-årsfest & parmiddag var vad helgen den 19-20 sep bestod av. Min gammelmormor slog på stort ute på Solbacka äldreboende. Vi konstaterade iallafall att det är ett fräscht boende till skillnad från vissa andra, typ Rörstorpsgården i Värnamo. Där kan man spy genom att bara titta på byggnaden. Det var ett bra holabaloo med 108 sysslingar och sådär. Sen att gammelmormor somnade när vi skulle ta släktfoton är en annan femma. Man kan väl kanske inte begära särskilt mycket av en donna på 90 bast. Kvällen tillbringades hos Malin & Freppe. Där fanns även Johanna, David & Challe. Mycket trevligt. Till och med Per tyckte om maten och det är INTE varje dag. Malin drog sin bajshistoria och sen var stämningen på topp. Snart ses vi igen, babes!

Skolövertagningen är jag ju mitt uppe i fortfarande. Och har även tjatat om det en hel del, ellerhur?! Så jag säger ingenting mer om det nu, då tröttnar ni. Men vet ni; Jag lever i min dröm.

Sara Löfgren var och spelade i Calmare i fredags. Så jag, Bukis och Linnsan begav oss till Söderport för att avnjuta två timmars ljuv stämma i våra öron. Galet vad bra det var! Det är en av Sveriges bästa sångerskor, sen får ni fan säga vad ni vill. Ni kan ju iallafall kolla in Kalmarposten på torsdag.

Martins 27-årsfest avverkades nere i lokalen, här på Linnégatan 12, i lördags. Det blev ett jävla drag med tipsrunda & musicquiz. Svåra tävlingar både och faktiskt. Vi förlorade jämt, kändes det som. Och det är ingenting för en vinnarskalle som mig. Så jag söp bort mina sorger (tror jag). Full som ett hus blev jag och efter kl 00.00 är det ganska kolsvart. Tyvärr. Men fram till tolv hade jag en fantastisk afton. Detta party ligger på topp 3, i år. Helt klart.

Det är väl ungefär så det har sett ut. Jag har även lärt känna min man desto mer (bäst), bokat en resa till Sälen och konstaterat att detta troligen blir det sista inlägget. Kanske. Är så jävla kluven.

Om en vecka ska vi förresten på föreläsning med Gunilla Hammar-Säfström. Hon är typ Sveriges bästa lärare, skulle jag tro. Medverkade i tvprogrammet klass 9A och ja. Det säger sig självt att man går och lyssnar på henne när/om man får chansen.  


Tack för mig!

Puss


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag uppskattar en massa nör du skriver här. Får mig att sakna er och Kalmar ack så lite mindre! =P Kram

2009-10-11 @ 23:33:10
URL: http://studenten25kvm.blogg.se/
Postat av: Malin

Fortsätt blogga. Det är kul att hänga med lite i ditt liv trots att vi inte bor i samma stad längre.

En inbjudan till kalmar inom kort skulle inte sitta fel heller..hehe!

2009-10-14 @ 10:47:30
Postat av: Lollo

ta bort bloggen istället för att hålla oss på halster såhär, savvey? Puss på re

2009-10-20 @ 08:55:50
URL: http://lillhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0