Senaste nytt



Hej hopp!

Ja, det är väl helt enkelt dags att uppdatera er, mina kära vänner, om läget de senaste dagarna. Så vi gör väl det.

Onsdag: Steg ut från jobbet kl 8.30, efter att ha gjort min sista natt. Det var med blandade feelings, kan jag säga. I nuläget längtar jag redan tillbaka. Jag har verkligen haft världens bästa sommarjobb. Punkt. Kvällen tillbringades utanför Nybro och närmare bestämt hemma hos Pers familj. Mamma Ulla fyllde 57 bast och det skulle ju naturligtvis firas. Något nervös var jag, när jag klev innanför dörrarna. Men jag hade hela tiden Tess kommentar: "De kommer älska dig", i bakhuvudet. Så allt gick fint. Föräldrarna var där, farmor var där, syrrorna var där och några andra var där. God mat också. Jag kan nog inte vara annat än nöjd med mina svärföräldrar.

Torsdag: Denna dag började med ett besök på Öland. Där hälsade vi på Danne (jobbarkompis) och hans dam, Jane. Det blev fika i mängder och lite cigg på det. Mycket trevligt! På kvällen drog vi till Harrys för att spela musicquiz tillsammans med ett glatt gäng. Vi delade upp oss i två lag och naturligtvis hamnade båda lagen i topp. Mitt lag kom på andraplats och Tildas lag segrade. Skillnaden var 0,5 poäng. Fina priser som bowlingbiljett, nyckelband och nallar blev vi tilldelade. Och numera är Annelie & Per väldigt kära, så ni vet ;). Bowlingen gick åt skogen. Det var mest Per & Tess som glänste, medans jag & Bukis gjorde bort oss totalt.

Fredag: Började med en powerwalk och några meter löpning, för min & Bukis del. Jävlar i havet. Det var riktigt nice. Bukis är min nya PT och kommer hålla stenhård koll på mitt liv och leverne. Det enda hon inte kan styra är mitt nikotinintag. Där går liksom gränsen! Eftermiddagen tillbringade jag och min kära man, på Öland. Igen! Då spelades det minigolf tillsammans med Danne & Jane. Och det blev en riktigt hård match. Danne är Sveriges (Läs: världens) sämsta förlorare och Per är inte mycket sämre han. Tyvärr (för killarnas del) hamnade tjejerna högst upp på prispallen, med mig som välförtjänt segrare! Gött var det! Kvällen ägnades åt Bukis & Tess. Efter att ha kallat mig för Toffel kunde jag inte göra annat. Men Toffel, njae. Det stämmer inte alls. Det får någon annan ägna sig åt. Vi hade iallafall väldigt trevligt med lite vin, kladdkaka & tjejsnack. Damerna försvann sedan ut på krogen och jag försvann till Bragegatan. Så var det.

Lördag: Startade dagen med löpning och gång. Det artade sig direkt, genom att vi tog en rejäl sväng borta på Stensö-slingan. Att mina lungor bara orkar! Förfesten startade redan vid 14-tiden, hemma hos Per. Johan blandade till riktigt goda drinkar som vi sänkte i ett nafs. Mmm. Sedan bar det av på kräftskiva (Ja, på Öland). Det blev ett jävla drag. Per var grillmästare, jag var dancing queen och alla andra var bara fulla. Efter en riktigt lycka skiva begav vi oss in till staden, för att möta upp Bukis & Tess på Krögers. Där blev det sedan mer dricka och en varning till Linus. Sedan blev det efterfest på Linnégatan. Per var mogen nog att dra sig ur efter någon timma, men vi andra hade inga stopp. Det slutade med att både jag & Tess deckade och Linus blev utslängd av Bukis.

Söndag: Jag vaknade i min egen soffa (Nej, det är inte okej), och utbrast: "HELVETE!". Man kan liksom inte decka när man är 25 år gammal. Inte när man är 26 heller iofs. Men upp som ett skott och bort till Per, där jag sedan sov i nån timme till. Sedan blev det löprunda tillsammans med Bukis, Per & Johan. 1,5 timme höll vi till ute i spåret och inte en enda gång gnällde jag. Det är fan dags att ni ger mig en eloge nu, hörrni! Naturligtvis blev det sedan pizza på det. Killarna hade ju längtat efter det sedan lördagkvällen, så man kunde ju inte säga nej. Kvällen ägnades sedan borta på Jungfrustigen tillsammans med mina favvobrudar. Vi bakade vaniljbullar för fulla muggar. Bukis lärde sig något nytt och Tess tyckte mest det var jobbigt att få löpande med disk i två timmar. Bullarna blev klockrena iallafall, bara så att ni vet! Sedan blev det sagoskrivning. Så roligt hade vi det. Eller ja, det var fan skitkul! Vi tänker aldrig överge våra söndagar för några seriösa göromål, aldrig!

Måndag: Ehm. Löpning såklart. Fika på staden, tillsammans med Bukis, Tilda & Josse. Riktigt nice att få träffa min lilla Skånemadame igen! Tvättning. Fått present av Therese, så gullig! Gitarrspelande. Och nu datorn. Inte så givande dag, men även det kan behövas ibland har jag hört.

Imorgon tänkte jag träffa Mats. Tjohooo! Äntligen har massa kul folk kommit tillbaka :) Sedan hoppas vi ju på sol också, för två lediga veckor utan sol kommer göra mig till ett bokstavsbarn.

Puss på er!

Ps. Bilder från dagarna finns på facebook. Och för er som inte har FB. SYYYYYND!


Kommentarer
Postat av: masse

ja hurt-duktigt må jag säga...men att du ska förstöra det me alkohol å pizza haha..aja snart ser man dig väl me proteindrinkar å selleri i händerna hehe..see u tomorrow..

2009-08-17 @ 21:26:55
URL: http://matsebo.blogg.se/
Postat av: Jolene

Jäklar vad hurtigt! Nu när jag ändå håller till borta på Stensövägen så kanske jag också kan följa med på en tur i nästa vecka eller så? När ajg har slutat jobbet... Jag kan behöva det efter all god mat man har ätit den senaste tiden (förvisso en hel del motion i sängen då... ) dessutom har jag gått och blivit så duktig att jag lagt av med rökningen helt och hållet (för denna gång, jag skall inte ropa hej innan skolan har dragit igång igen... men jag sparar iaf pengar tills dess ;) )

2009-08-17 @ 21:29:21
URL: http://thuringwethil.blogg.se/
Postat av: Lollo

Every move you make, I`ll be watching you ;)

2009-08-17 @ 23:12:24
URL: http://lillhockey.blogg.se/
Postat av: Tess

Nä, den där disken är fan inte helt rolig, och inte strösockret mellan tårna heller för den delen :P Men gott blev det!! Nästa gång ska vi kanske satsa på att lära Lollo diska och torka golv också??

2009-08-18 @ 16:53:35
URL: http://tessfrid.blogg.se/
Postat av: Anna Panna Ståhl

Har du gått och blivit motions-freak Grönan?! Nu blev Anna lite smått förvånad allt. Rolf Hilding skulle varit stolt över dig! Keep on going, jag hejjar på dig! pöss

2009-08-20 @ 22:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0