Lundells 1-3 aug-09




Heeej!

Nu kanske det äntligen är dags att dra historien om Lundells och Öland. Detta place besökte vi 1-3 aug. Exakt samma datum som förra året och det innebär automatiskt (tydligen), att det blir svinkul! Första dagen var det bara jag, Bukis & Tess. Vi började dagen med att hänga i Köpingsvik. Jag & Bukis slog ett grymt rekord med strandtennis. 152 slag - i vattnet! Vi grät nästintill av lycka. Efter att Tess sedan tröttnat på solfan, så drog vi oss mot Lundells. Där välkomnades vi av ett glatt leénde av Monkan och började direkt med att knäcka ölen. Förfesten blev mestadels på rummet, eftersom medelåldern denna afton, låg uppåt ca 55 bast. Det är ju sådär kul. Men vi fixade ett rejält party ändå. Kvällen fortsatte på Robinson. Där sjöng vi kareoke tills vi stupade. Jag och Bukis råkar vara grymma på även detta, förstår ni. Sedan fick vi för oss attt käka nattamat på Sibylla. Det är ungefär den sämsta idén vi har kläckt under detta år. Fyfan vilka sega människor som anställts där. Jag lovar att dom har definitivt INTE gått ut ens 9:an. Efter en timme kunde vi iallafall återvända till Lundells och sova. Jag la mig något före Tess & Bukis och detta var kanske inte det smartaste draget. För på morgonen vaknar jag upp i en jävla koja. Då hade mina kära vänner "byggt in" mig med filtar, stolar och annat påhitt. Helt sjuka!

Dag 2 började med en vända till stranden. För att där konstatera att vi inte ville lägga 20 spänn på parkering, eftersom endast Bukis ville hoppa i plurret. Vi drog istället tillbaka och besökte Pers torg och bryggan bakom Strand. Sådär härligt turistiga. Kl 14 dök grabbarna upp, Mats, Per & Steffen. Då började festen - igen. Vi startade lite snyggt med "ring-of-fire", där Per inte riktigt hade alla hästarna hemma. Hehe. Nej, det är faktiskt inte så lätt när man är nybörjare. Sedan drog vi och åt mat på La Casa. Det var dugligt. Kvällen fortsatte sedan med spelande på Lundells innegård och drickande, naturligtvis. Kön till Strand hann vi ju också besöka, men det var fanimej inte värt att betala 150 spänn och stå i kö, i över 2 timmar. Så vissa av oss bangade detta. Under kvällen dök även Linnsan, Tobbe & Annelie upp. Senare drog vi istället till Lundell och sjöng kareoke. Eller nej förresten, jag sjöng. Som fan. Hela tiden. Det ångrade jag ju lite lätt dagen därpå. Stackars alla som fick lyssna på min vackra stämma halva natten. Kvällen avslutades på Rogers grill, typ. Det var gött det. Sen att jag ville ha efterfest är en annan femma. Mina halvdöda vänner nappade knappast på den idén kan jag lova. Så jag fick snällt hoppa i bingen. Tydligen hade jag frågat Per: "-Vad ska jag göra nu i åtta timmar? Jag är ju skitpigg". Han rekommenderade att jag skulle testa att blunda en stund. 5 sek senare sov jag tydligen. Så det kan bli.



Sista dagen hände det inte speciellt mycket. Vi drog oss hemåt vid 12-tiden efter att ha mobbat Linnsan en stund. Det ser lite halvkul ut när folk går dubbelvikt nämligen.
 

Tack mina kära vänner, för en fantastisk helg. Nästa år kör vi igen och då ska vi bannemej bo på terassen.


Bye!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Datumet är bokat till nästa år också (hoppas jag) ;)

2009-08-08 @ 07:32:43
URL: http://lillhockey.blogg.se/
Postat av: Tess

Tre gånger = tradition!

Kan knappt vänta till nästa gång. Oj vad jag längtar!

2009-08-08 @ 15:59:03
URL: http://tessfrid.blogg.se/
Postat av: Jolene

BEM.s gatukök är inget utan mig med andra ord...

2009-08-09 @ 13:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0