Liseberg


Japp, Liseberg är det ju helt klart också värt att berätta om. Vi drog iväg kl 7:00 på morgonen, Per var dödare än död. Bukis var däremot jävligt laddad och de andra killarna också. I Nybban mötte vi sedan upp Annelie, Diana och Elin. Så Bukis fick hoppa över till deras bil för att vi alla skulle få åka lagligt. I Växjö hämtades även lilla Linnsan upp. Sedan blev det en jävla färd. Stoppet blev på vårt kära "Hamburger hill", hemma i lilla Värnamoooo. Det var inte så jag grät när vi lämnade stan kan jag lova. Sedan blev det X antal stopp för kisserier och rökning. I bilen lekte vi namnlekar och annat skoj. Naturligtvis tog jag hem vinsten de flesta gånger. Det var ju killarna mot mig, så det var ju inte jättesvårt ;). '


Efter många timmar i bilen entrade vi äntligen Gbg och Liseberg. Laddade till öronen inhandlades sedan åkband, 5-kampshäfte och Gasten-biljett. Sedan var det bara åka. Jävlar i havet vad jag älskar Höjdskräcken. Man får liksom känna att man lever och det vill jag gärna göra emellanåt. Vissa bangade ju denna karusell och det kan jag faktiskt ha överseénde med, den är helt enkelt inte att leka med.
 

När vi sedan skulle gå in i Gasten var det nervöst. Alltså, jag skakade redan innan. Killarna försökte tvinga mig att gå först i ledet. Men tyvärr lyckades de inte. Eller ja, ni ska fan vara glada för det eftersom jag hade med all säkerhet inte suttit här i dagsläget, isåfall. Trots att jag gick som fjärde person, skrek jag högst, mest och längst. Jag ska nog fan inte utmana mig själv med att gå in där fler gånger. När till och med femtonåringarna längst fram i ledet tycker att jag ska hålla käften, då är det illa alltså.

När vi skulle äta mat fick jag och Bukis spel. Folk var som hökar för att få tag på bord inne i restaurangen, så det slutade med att vi drog och konstaterade ungefär meddetsamma. att köerna till andra ställen var precis lika långa. Så vi fick helt enkelt gå tillbaka och finna oss i att äta tillsammans med 155 andra gamar. Det funkade liksom.

Sedan blev det massa andra sköna karuseller. Och naturligtvis spelande. Per spelade hem massa gosedjur och jag är fortfarande förundrad. Gosedjur?! När man kan vinna saker som choklad liksom. Jaja, han var mycket nöjd iallafall. 5-kampen vanns även av min man och han var överlycklig. Priset var en t-shirt med ett kort på alla oss deltagare. Se nedan. Vi ser ungefär ut som en särskoleklass.

 

Efter en heldag på Liseberg var man mycket nöjd. Hemresan gick smärtfritt, förutom att vi körde fel. Men det fixade sig ändå, denna vägen var närmre tydligen. Vi i baksätet flippade ur en stund och Per tyckte att vi skulle försöka sova och hålla käften. Hehe. Men kul var det. Min man har väldigt trevliga vänner, måste jag säga.

 

Det var den resan det. Och det gör vi om nästa år, såklart!



Hej.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Fler sånna här dumma idéer önskas!

2009-08-08 @ 07:31:05
URL: http://lillhockey.blogg.se/
Postat av: Linn

det är faan okej att skippa höjdskräcket för den är faan inte att leka med;)

2009-08-09 @ 10:15:08
Postat av: masse

haha vadå soft bild! :P

2009-08-09 @ 15:14:29
URL: http://matsebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0