Äntligen...


.. fick jag tummen ur "ja-ni-vet-vad". Och egentligen har jag väl tyvärr ingen sådär väldans glädje i att knappra ner massa skit på den här sidan. Jag har liksom annat i mitt liv, som betyder desto mer. Men okej. Ni kan väl få veta vad som skett de senaste dagarna.

I torsdags var vi ett stort gäng; Jag, Tess, Bukis, Mats, Steffen, Robin, Josse, Per & Rikard, på Harrys och skrällde rejält i musicquiz:en. Kategorin var 90-talsmusik och det gick som en dans. Killarna kom på andra plats och vi damer tog hem segerplatsen. Med lagnamnet: "Bukisar med bihang", kunde det fan inte gått dåligt. Det säger ju sig självt. Efter quizen spelade vi bowling. Detta tog Josse hem med bravur och jag tog andraplatsen med ro. Faktiskt.

Fredagen tillbringades en stund på minigolfbanan, tillsammans med Tess, Bukis, Per & Johan. Jag tjurade lite och sådär efter att min man jävlades lite. Det är jobbigt med folk som jävlas när man är en vinnarskalle. Så är det ju. Men jag vann ju ändå, såklart! Framåt kvällningen begav vi oss bort till Johan, för att fira av Jocke med en rejäl skiva. Och ojsan hoppsan, vilken fest det blev. Bukis kunde inte heller hålla sig borta. Snapsarna haglade och talen för Jocke var många. Huvudsaken var att vi hade kul och det hade vi. Och att Jocke hade det, såklart. Vi kommer helt klart sakna honom, trots att det är Pers kompis och att jag inte har känt honom i mer än en månad, ja! För er som är vän med min man på facebook, kan ni även gå in och kolla på filmen där fyllekajan Linus försöker stå på händer. Som ni vet är jag ju ingen filmfantast, men denna film hade lätt vunit både Oscar och Guldbaggar om jag hade fått välja!


Dianas 25-årsfest

Sov typ halva lördagen, till min mans stora glädje. Man var något slut efter gårdagens fest. Men framåt 15-tiden var det dags att svida om igen och göra sig fin för Dianas 25-årsparty. Det blev en trevlig skiva i Nybban, med lekar, tipspromenad, dans, smörgåstårta och alkohol. Problemet var endast att ta sig hem till Kalmar igen. Det är inte helt klockrent att festa i Nybban, när man så gärna vill hem framåt natten. Men hem kom vi, eller först till Mollys såklart. Där gjorde vi bort oss en aning, men det kan vi ta en annan gång. Vi hann även förbi Vallen en sväng och träffade på ett gäng dårar. Matchmaker som man är, så fixade man ju lite vuxenaktiviteter till både Bukis och Tess. Det sitter liksom aldrig fel, det vet ni väl?!

Söndagen började med en löprunda, tillsammans med Bukis. Kan tillägga att löpningen har gått väldigt bra föregående dagar också. Jag orkar bara inte dra upp det, eftersom ni förstår ju säkert att jag och Bukis håller vad vi lovar varandra. Sedan blev det bakning på Jungfrustigen, i vanlig ordning. Kvällen var lugn, så lugn.

Idag har jag inte gjort mycket vettigt. Fikat en sväng, lagat lite mat, suttit här, sovit och sådär. Idag har jag inte ens varit ute på springtur. Mycket dåligt. Men det beror helt enkelt på att min fot är totalt vrickad och jag vill inte belasta den i onödan. Men imorgon kör vi igen, vare sig det gör ont eller inte. Jag har lyckats enbart med envishet förut.

Imorgon ska jag tvätta, städa och sådana vuxengrejer. Det behövs, förstår ni. På onsdag ska jag och några av mina andra kloka vänner, iväg på ett möte. Närmare bestämt på Bergavikskolan, där vi ska ha vår VFU. Då får vi även möta blivande handledare och får också veta vilken klass vi ska ta över. Spännande! Torsdagen ska spenderas inne på Gekås, för shopping på hög nivå. Fatta att jag ska inhandla X antal nya spel eller!?!? Det blir grejer det. Sedan är framtiden ganska oviss.. (förutom måndag, 31 aug, då skolan börjar igen. Tack för det!)

Och de vore ju ändå lite (Läs: mycket) trevligt att ha min man här just nu, istället för hos alla muppar. Jag tror faktiskt att jag har mer behov av honom än dem. 

Puss på er! (och varsågod för ett av de tråkigaste inläggen i historien)  


Kommentarer
Postat av: Tess

Tack för inlägget, och alla andra nöjen. Jag är helt klart nöjd, för en stund ;)

2009-08-24 @ 21:08:11
URL: http://tessfrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0