Veckans kompis v. 19 + helgskvaller



Denna veckan blir det tyvärr inte någon utnämning inom denna kategori. Jag hade bestämt mig för Mats, men efter vad han och hans galna kompanjon hittat på i helgen, så kan han GLÖMMA denna utmärkelse. Och det kommer nog dröja tills det är hans tur faktiskt. Anledningen till detta är att han och Ludde gjort en massa hyss inatt. De har bland annat snott blomlådor, cyklar, hängt upp tidningar i korridoren och fyllt min micro med diverse saker. Cykeln tog priset, då jag verkligen trodde att den var snodd på Larmtorget inatt. Nej nej, då var det helt enkelt Mats & Ludde som skulle spela mig ett enkelt litet spratt, Jävla människor. Fast jag blev glad när jag fick se min älskade bike igen. Vi är nämligen ganska tighta nufötiden. Bästisar så att säga.

Annars har helgen inneburit ett jävla party. Josse & Jennie hade fest i lokalen nere hos mig, i fredags och även om festen spårade ur en aning, kan jag tycka att det var skoj! Efterfesten var nog bäst, faktiskt. Då var det drag. 

Lördagskvällen tillbringades på Jungfrustigen, närmare bestämt hemma hos Tess. Lollo firades med dunder och brak. Tess hade även bakat en fin kladdkaka, där jag snällt anteckande lite fina grejer med grädden. Bildbevis finns längre ner. Senare blev det sällskapsspel och andra härligheter, Ludde började redan där med att fuska fullt ut på spelet. Vad är det för fel på den killen? Det blev iallafall en mycket rolig förfest. Sedan begav vi oss till älskade Mollys. Jag tog ett glas vatten, fråga mig inte varför. Det har aldrig hänt förut och kommer aldrig hända igen. Bartendern blev minst sagt, chockad. Lollo fick ihop det med en bonnapajk och det gladde Annelie mycket, det var nämligen hon som fixade biffen. Efter stängning blev det Corner, som alltid. Där intogs vissa nödvändigheter för att man skulle orka med nästa efterfest på Linnégatan. Dock blev det inte speciellt tuff eftersom det enda drickbara som fanns var två st 33 centiliters burköl. Kul var det, ja det skulle man kunna säga. Vissa fick tillbringa natten på en tältsäng i lokalen. Man tager vad man haver så att säga. Den var hel när jag fick tillbaka den iallafall. Men som Tess sa; det borde man faktiskt inte få godkänt för. Jag håller helt klart med henne.

Just nu sitter jag faktiskt hos Tess och skriver. Man måste ju passa på när det finns en fungerande dator tillgänglig. Det är så jävla härligt att bara kunna knappra på i full fart utan att behöva tänka på G-fittan & H-kuken. Jag & Lollo slängde förresten ihop en jävla fin kladdkaka innan. Det enda missödet som påträffdes var att jag hävde socker i grytan med smält margarin, Jaja. Vad kan man egentligen begära av en människa som knappt vet hur en slickepott ser ut? 



Lollo är lycklig


 
Det var nog den redogörelse jag kunde erbjuda nu ikväll. Det finns ytterligare saker att berätta, men dessa håller vi för oss själva. Någonting måste man får gå runt och suga på i sin ensamhet. Fast det är jääävligt svårt.

Näpp, dags att underhålla Tess & Tilda. 

Heeeeeej.

 

Kommentarer
Postat av: masse (och kompanjon)

du fick ju blommor och en cykel..det e inte bara snällt..det e romantiskt! ...vi kräfver att bli veckans kompisar...puss på dig hjärtat! P.S. hittade du cykeln efter det andra rymningsförsöket? :P

2009-05-10 @ 22:20:35
URL: http://matsebo.blogg.se/
Postat av: Lollo

djävligt envis tältsäng du har. räknas det om den for ihop en gång men kom upp på benen igen? :P tack för en sjukt rolig helg! kladdkaka, åhåhåhåhåh

2009-05-11 @ 00:06:48
URL: http://lillhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0