Läget är mycket bra


Tjenixen!

Annars? Med mig är allt bara fint. Idag har jag sovit till klockan elva. Det gjorde att jag fick lite ångest, har liksom kommit in i den åldern då jag känner att "jag sover bort dagen", om jag sover längre än till klockan nio. Moget va? Sedan rullade dagen på rättså bra. Vi var på staden, jag & grabbarna och letade födelsedagspresent till Rickard (som fyller 25 år idag). Först hade vi tänkt inhandla en firre i en skål, men tyvärr var de normalstora skålarna slut, så det fick bli ett X-box-spel. Mycket uppskattat verkade det som. Och på tal om att handla presenter med män - det är INGENTING jag rekommenderar. De har nämligen ganska så mycket noll koll där. Kvällen tillbringades sedan hos Rickard & Therese med tårta & saft. Alkohol är överskattat. Sedan blev det även lite lirande på Guitar Hero med trummor. Man har ju taktkänsla - not. Kvällen avslutades med en promenix ute vid Stensö och därefter fixade man Lollos sängkamrat till helgen. Man fixade biffen, så att säga.

Helgen kommer vi nog mestadels tillbringa borta på Skräddaretorpsvägen. Imorgon ska vi först rigga upp vår teater i skolan (ska spela på måndag) och redan då lär det bli en cider eller två. Sedan ska vi grilla och spela kubb hos Josse & Per. Och så kommer ju även Josses man ner, Tess bästis. Det blir trevligt.
Lördagen ska även den tillbringas därborta, med grillning, kubb, alkohol & massa folk. Kvällen blir nog till att ta en sväng bort till Springbreak. Det är inga artister att hänga i julgranen, så vi lär ju inte gå in. Men utanför kan man ju alltid hänga tillsammans med alla andra snyltisar. Det blir fint det.

Sen kom det även över mig just idag, att det endast är en jävla vecka kvar i skolan. Det gör fan ont i mitt hjärta. Jag hade gärna gått 3 månader till i denna klass, minst! Det är så tragiskt att vi inte får tillbringa mer än en dag till, tillsammans. Och det är på avslutningsdagen och klassfesten på kvällen. Oj, vad jag önskar att alla hade fått gå i vår klass, så ni hade fått känna på en skön stämning. Dessutom är det ju en hel del folk som lämnar Kalmar nu och flyttar tillbaka till sina hemstäder. Folk som man liksom lärt känna typ nyss. Som man vill umgås med jättemycket mer. MEN, studentlivet är ju tyvärr bara en kort tid i livet. Vi sparar minnena helt enkelt och önskar lycka till i framtiden. Vill inte ens tänka på hur jäkla deprimerad jag kommer känna mig nästa sommar när jag slutar plugga. Vi får ta det då. Punkt.

Nej, nu måste jag förbereda med lite things inför morgondagen. Men vi hörs efter helgen, för jag kommer inte ha tid att sitta är och rabbla massa skit, när solen lyser och alkoholen flödar. Inte en chans.

Ha en underbar pingst everybody.

Puss.


Kommentarer
Postat av: Jolene

Jag har panik, jag vill inte sluta! Fast när vi sitter med det sista på examensarbetet kommer vi nog inte vilja annat än att bara bli klara och slippa kalmar...

2009-05-29 @ 06:58:52
URL: http://thuringwethil.blogg.se/
Postat av: Josephine

Sicken helg vi kommer få babe! Och sicka minnen!:)

2009-05-29 @ 08:41:58
URL: http://maddams.blogg.se/
Postat av: Lollo

...och vilken biff sen =P bukis är nöjd med helgen så att säga.



puss!

2009-05-31 @ 22:17:04
URL: http://lillhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0