Kalmar slott & fika



Tja!

Idag har vi varit på guidad tur runt Kalmar slott. Det var Martin som tog sig an denna uppgift. Typ den sämsta guide jag någonsin stött på, men det var ju pga att vi tjatade istället för att lyssna. Men ni som skulle vilja ha en tur på slottet. Ring lillebror Lönngren. 

Därefter blev det en fika på Skafferiet. Mycket trevligt. Känns som om man inte träffats på en evighet, bara för att jag varit iväg i de halländska skogarna. Efter fikat blev det en runda på staden, alltid trevligt sådär två dagar innan pengarna trillar in. Not. Sist men inte minst besökte vi bibblan. Där lånade jag med lite fina notböcker, exempelvis "Barnens psalmbok". Nu ska det sjungas hallelujalåtar på Linnégatan. Oj oj oj.

Funderar även på att plocka tillbaka "Veckans kompis", här på bloggen. Vad säger ni? Good idea or not?

Sedan måste jag ju även tillägga att en av mina bättre vänner ska dejta på onsdag. Fyfasen vad jag håller tummarna. Hoppas bara det är mycket bra människa. ANNARS...

Näe. Nu blir det gitarren och jag.

Heeeeej.


Kommentarer
Postat av: tilda

haha.. ja, nu kanske du kan lära mej den där slagdängan "jesus älskar alla barnen" som du snackat om innan, den LÄR ju finnas med i psalmboken :) puss

2009-03-23 @ 18:15:10
URL: http://postgatanfem.blogg.se/
Postat av: Jolene

Veckans kompis vore kalas! Det var jävligt skoj att läsa dina motiveringar!

2009-03-23 @ 18:28:46
URL: http://thuringwethil.blogg.se/
Postat av: masse

haha barnens psalmbok..jisses nu blir ja rädd...hm.."veckans kompis"? ..ja jag förstår att du nästan känner dig tvungen till att utse mig igen haha :P

2009-03-23 @ 19:21:33
URL: http://matsebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0