Bacillskräck



Jahopp. Då har man varit på Hygienintroduktion. Man kan säga såhär: Mötet skulle kunna vart en halvtimme istället för 2,5 timmar. Fyfan. Jag höll på att somna ungefer 5448 ggr. Och det är ju ganska många gånger.

Iallafall. Lasseman berättade att en kvadratcentimeter av armhålan innehåller 2,5 miljoner olika bakterier. Det kändes sådär att höra. Och att en tarmbakterie förökar sig, så att dessa kan täcka hela jorden, på 2 dygn. Uärk.

Det där med handtorken på offentliga toaletter stämmer till fullo. Den innehåller miljoner äckelbakterier. Fast inga tarmbakterier, dom finns istället på dörrhandtaget. Jag ska aldrig mer gå på en offentlig toalett, så att säga. Undersökningar visar att mellan 10-90% (stort spann, eller vad?!) tvättar inte händerna efter toabesök. Vad är det för ofräscha people vi har att göra med i detta land? Blä.

Japp, det var iallafall min morgon. Och ifall ni undrar om jag tyckte det var skoj. Inte ett dugg. Mer äckligt och utdraget.

Höres.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0