Ambitiös



Åhh. Jag har varit/är så jävla duktig idag, ska ni veta. Städat, tvättat, handlat och nu håller jag på och stryker. Jag tror knappt mina egna ögon. Detta var jävligt välbehövligt, då golvet var täckt av öl. Typ. Ibland är det svårt att låta alkoholen stanna i glasen, för vissa (inkl. mig själv).

Igår var jag och Tess ute på staden och kollade in "Svensktoppen nästa", talangjakten där vårt kära band Autumn Falls tog hem vinsten, i Kalmar län, förra året. Lennart Palm inledde fint med "Sommar i Kalmar", hans egenskrivna bit, där även vår kära Martin deltar (dock inte igår) och till slut sjöng iallafall halva torget med. Den är skön. Det är den. Sedan bjöd "Svensktoppen nästa" på tre nya stjärnskott och rätt tjej vann. Utan tvekan. Därefter bjöd Cajsa-Stina Åkerström på ett par fina bitar. Vi väntade hela kvällen på "Jag ger dig min morgon" och slutligen så kom den äntligen. Glädjen var total, framförallt inne hos ett visst fyllo på Krögers. Vi fick stå upp hela kvällen inne på Krögers, eftersom det var var så jävla tjockt med folk. Det var helt okej ändå. Vi träffade på några galna gubbar. Den ena tyckte vi skulle gå hem och ha trekant med hans polare. Nej tack! Polaren var dock jävligt rolig. Han var lycklig när Cajsa-Stina slutade sjunga och uttryckte sig som följer: "Nu kan vi äntligen slappna av, för nu har Cajsa-Grina äntligen slutat". Jag och Tess skrattade så vi grät. Det är sant. Vidare frågade polaren vad vi jobbade med och kommentaren på vad Tess gjorde löd: "Säger du såhär då? Heeeej, lilla Gustav. Nu ska du gå upp, men du får inte gå ut. Inte i år heller!". HAHA. Skulle ni sett honom skulle ni också skrattat. Det vet jag.

Jag har ju tyvärr inte hunnit berätta om midsommarhelgen ännu, men jag lovar att göra det så snart jag hinner. Det är liiiiite mycket nu. När man väl är ledig liksom. Men den som väntar på något gott väntar ju alltid för länge, det vet ni ju.

Nu skriker strykjärnet på mig.

Hej hopp.

Kommentarer
Postat av: Tess

Hahaha! Ja du, komiska män klädda i brandgult från topp till tå och som funderar på en cool kinesisk tatuering på ålderns höst vet verkligen hur det går till i livet...

2009-06-26 @ 21:55:31
URL: http://tessfrid.blogg.se/
Postat av: Tess

...och i äldrevården

2009-06-26 @ 21:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0