Mollys





Tja!

Idag är man lagom sliten efter en utekväll på stada igår. Det började med förfest på Linnégatan, som alltid. Spel plockades fram och alkoholen flödade. Sedan blev det Mollys. Som vanligt numera. Efter att ha frusit halvt ihjäl på ditvägen, jävlar i havet vilken kyla. På Mollys var det folk i massor, som alltid. Och underbara vakter också. Det är faktiskt bland de bästa väktare jag har träffat.

Nu är det ju så att folk som arbetar på Mollys har börjat känna igen oss. Det är ju både bra och dåligt, som ni förstår. Bartendern gav en gratis cola till mig exempelvis, det är bra. Vakterna berättade sanningen om vilka som får komma in och inte komma in. Det är inte som ni tror! Det är ju helt klart pooooositivt. Men så har vi ju nackdelarna. Du kan liksom inte vara askalas nån gång, för då kommer du med all säkerhet att få höra det veckan därpå. Och dessutom är lite pinsamt att känna bemanningen på en pub, enbart för att man hänger där ungefär varje helg. Vi måste nog kamma oss lite tror jag. Mer Harrys till folket, liksom!

Så är det. Efter Mollys letade vi upp Tess nyfunna ragg och dennes vänner. Taxin tog hundra år att få tag på, så jag sprang hem. Sedan kom hela gänget efter en tjuga eller så. Då var det bara att dra igång efterfesten. Killarna var 86:or och det märktes tydligt! Alla hästarna stod definitivt inte på plats så att säga! Jag raggade alltså inte, för er som ville veta det. Lammisar är ett avslutat kapitel för min del. Det är liksom inte min grej, det är ju det jag alltid har sagt. Det är bättre jag håller mig i mitt spann, som enligt Tess är mellan 30 och 100. Fast iofs tar jag hellre en 19-åring än en 83-åring. Det lovar jag er!

Kvällen avslutades (äntligen) kl 06:30, då de sista trögskallarna lämnade min lägenhet. Det dröjde 10 minuter, sedan ringde det på dörren och där stod ett av puckona igen: "Hej, vad gör du?"... "Eh, jag ska typ gå och lägga mig".. "Jaha, jag skulle bara vilja ge dig denna (en puss på kinden)".. "Tack och hej!".

Det var kvällen det. Trevligt. Nästa vecka hörde jag talas om att vi äntligen ska steppa loss inne på favvo-Harrys igen, tjoho! 


Nu ska jag på bio, för första gången på 2 år. Det är inte illa pinkat.

Puss & Hej

Kommentarer
Postat av: masse

strålande

2009-02-02 @ 21:30:22
Postat av: tilda

hahahahahha.. ditt spann e rätt så stort när det gäller killar.. men erkänn, hellre en 50-åring än en 18-åring?? :)puss

2009-02-03 @ 18:34:43
URL: http://postgatanfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0