Påsken har bara börjat...

Hallå´ja!

Annars? Med mig är det bara fint. Nu när man är ledig hinner man ju skriva lite, tänkte jag. Så jag kan ju berätta lite om hur påsken firades in. Festsugen som fan var man igår (hemma i min håla är det en riktig partydag på skärtorsdagen ju) och typ alla har ju  emigrerat från den här stan över påsk. Vad gör man då? Jo, man lockar dem som faktiskt är kvar. Typ Steffen. Han var inte svår kan jag lova. Vi förfestade loss tillsammans med Melodifestivalspelet, en skål godis och X antal alkoholhaltiga drycker. Och jag vann spelet. Japp!

Iallafall. Framåt typ 22-23-tiden dyker Annelie "bag-in-box" Gustavsson & Diana upp. Mycket trevligt. Sedan drog vi till Harrys. Där kom vi på den briljanta idén att spela bowling. Jajamensan. Det blev en hård match mellan mig och Diana. Alkohol is the shit och antagligen en förutsättning för att jag ska lyckas med klotet. Steffen kom sist. Hörde ni? Steffen kom SIST. Han skyllde på att bowling inte är hans grej. Jo jo. Kan ju säga att Diana vann med en ytterst liten marginal.

Sedan ägde vi dansolvet. Ja, det var ju inte så svårt med tanke på att det var ganska lite folk. Men vad skönt det var. Att slippa få en armbåge i sidan stup i kvarten. Tyvärr spelades bara rock de sista fyrtiofem minuterna. Den där discjockey:n fattade ju inte att alla ville ha schlager. Hela tiden liksom. Alltid. Men men, man kan inte få allt.

Det blev en mycket trevlig invigning på påsken kan jag tycka. Ikväll vankas det tydligen party igen, både på Öland & i Nybban. Frågan är om man ska köra ikväll igen. Min lever lär ju ju vara sådär lycklig på måndag och ännu sämre lär mina lungor må. Ska fundera på det hela. Men påskafton och påskdagen blir iallafall party på hög nivå. Nu har man ju lyckats locka hit Bukis också och det gör ju inte saken sämre. Oj, vilken helg det kommer bli. Och på söndag ska jag bugga. Det blir grejer det.

En sak till bara: På söndag (ev. måndag) börjar vi med "Veckans kompis" igen. Tänk på det.

Heeeeeeej.

 

Kommentarer
Postat av: Bukis

Fan va' gla' ja blir att ja e efterlängtad!! wihoohuu!!

2009-04-10 @ 18:17:54
URL: http://lillhockey.blogg.se/
Postat av: jennie

åhh Bowling, fyfan vad kul!!!

2009-04-11 @ 10:23:11
URL: http://sivle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0