Socialförvaltningen

Mm, idag har 4 kvinnor från ovanstående myndighet varit på besök i klassen och berättat om hur deras arbete går till. Frågan är vad det gav? Inte ett skit. Nej, det ger ingenting att de berättar om vad de gör och hur det var för 15 år sedan. Vad är grejen? Jag vill veta hur det ser ut i samhället idag, vilka jävliga familjeförhållanden det finns osv. Det är ju för fan dem som har koll på detta.

Igår var jag och intervjuade en hemterapeut, som arbetar på soc. Det gav däremot en hel del. Kan berätta lite smaskiga fakta som att:
- Missbruk är mycket mer utbrett inom familjer än våld. Bra eller dåligt? Vad vet jag?
- Invandrare slår oftare än svenskfödda män, sina fruar. Mycket oftare.
- Kvinnomisshandel är vanligare än barnmisshandel.
- Om en utvecklingsstörd familj får barn och barnet tas ifrån dem, kan nästa barn de får, få stanna hos dem. Sjukt!

Japp. Och sen det här med att socialen har så dåligt rykte. Hon jag intervjuade menar att det är för att det är en så pass bred myndighet. De har makten och kan bestämma över folks huvuden. Man är ju "en jävla soc-kärring" och det får man leva med.

Och just det, en sak till; Hade lärarna vågat ta tummen ur röven och anmäla lite oftare, så hade inte samhället sett ut som de gör! Fattar ni?


Det var nog allt för nu.  

Hej svejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0