Kalmarnyhet v. 41

Dadadadaaaaaaaaaaaam, nyhet v 41 här i Kalmar:

FAKTA

Högskolerankingen 2008

1. Karolinska institutet
2. Sveriges lantbruksuniversitet
3. Handelshögskolan i Stockholm
4. Kungliga tekniska högskolan
5. Chalmers tekniska högskola
6. Lunds universitet
7. Uppsala universitet
8. Linköpings universitet
9. Högskolan i Skövde
10. Luleå tekniska universitet
11. Högskolan i Jönköping
12. Växjö universitet
13. Umeå universitet
14. Göteborgs universitet
15. Stockholms universitet
16. Högskolan Dalarna
17. Karlstads universitet
18. Högskolan i Halmstad
19. Blekinge tekniska högskola
20. Södertörns högskola
21. Malmö högskola
22. Högskolan i Kalmar
23. Mälardalens högskola
24. Högskolan i Borås
25. Högskolan Kristianstad
26. Högskolan Väst
27. Mittuniversitetet
28. Örebro universitet
29. Högskolan i Gävle
30. Högskolan på Gotland

Sydsvenska Handelskammaren ägs av cirka 2700 företag i södra Sverige. Högskolerankingen baseras främst på uppgifter från Högskoleverket.


What?!?! Vad gör vi åt detta mina vänner? Demonstrerar eller? Herregud. Folk vet fan inte vad de snackar om. Det är väl tur att vi slagit ihop oss med Växjö nu då, så kanske vi hamnar på en 12:a nästa år. Linnéuniversitet liksom.  

Ingen bubblare denna veckan, tyvärr. Jag ställer mig frågan; Hur fan kan det hända mer i mina hemtrakter än här? Tell me, babes.


Nähä, nu droppar snoret ner på tangentbordet. Sorry.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0