Färjan


 



Alltså, hahaha! Vilket klockrent program detta är alltså, precis i min smak. Kunna sitta och skratta åt fulla fanskap som gör bort sig stup-i-kvarten.

Det här med kryssningar är egentligen ganska speciellt. Särskilt Viking Line och deras båt Cinderella. Det är ju inte direkt en finkryssning man kliver på. Mer ett fylle-race alternativt PRO-resa. Jag minns väl en Cinderella-kryssning jag var iväg på för ett par år sedan. Då var det ett par som förlovade sig på resan. De ropades upp på scenen inne i Fun Club. Damen ifråga hade gympaskor och Davys-jeans och killen hade hockeyfrilla. Hela släkten satt bredvid och tjoade och tjimmade. Själv undrade jag lite vad problemet var? Kan man förlova sig på en Finlandskryssning? Nej, inte enligt mig. Där går fanimej en viss gräns.

Annars brukar klientelet på dessa båtar bestå av 16-25-åringar som vill ligga, par i 50-årsåldern som vill göra en uppryckning i förhållandet (bli kära på nytt), män/kvinnor som söker en älskare/älskarinna för natten, pensionärer och familjer som vill "göra något extra lyxigt över helgen". Jag säger då det.

Tydligen hade Adam Alsing sagt något i stil med: "Man skulle lika gärna kunna ställa två hinkar innanför entrén till båten där folk kunde slänga i sina förlovnings/vigselringar.". Mm, kanske. Det ligger nog fan något i det.

Men trots detta så längtar jag lite efter att få släppa loss på en härligt käck kryssning. Man kan ju göra bort sig hur mycket man vill, för man vet att det finns alltid någon som är värre. Och förresten, buffén.. hur god är den på en skala? Den äter man ju enbart för att man får dricka hur mycket öl/vin man vill (och orkar). Dessutom har jag hört att det är rökförbud inne på hela båten nu. Men hallå? Det var ju liksom halva grejen med en kryssning.

Så, då hade man lättat sitt hjärta även idag. Gött mos.

Kommentarer
Postat av: masse

jag tycker du fick in det mesta för vad en kryssning står för HAHA

2008-10-20 @ 21:18:17
URL: http://matsebo.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tror att jag har utvecklat nån slags fobi för kryssningar. tveksamt om jag ens vågar åka gotlandsbåten igen...

2008-10-20 @ 22:19:55
Postat av: Linn

haha ja vi borde faan ta en kryssning snart. supa så vi deckar o de då va. ingen är värre än den andre

2008-10-21 @ 12:59:03
Postat av: Tilda

självklart ska vi ta en kryssning snart.. blir ju skitsugen av att titta på färjan :)

MEN.. vi får hoppas att det inte spleas in nån andra säsong av färjan när vi är där.. då kommer vi GARANTERAT komma med ;)

2008-10-21 @ 13:42:34
URL: http://postgatanfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0