Är man sjuk så är man.

1. Vad heter du? Sofie Kristina Grönlund
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Grönis... eller inte.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig?
 Frida.
4. Vilket stjärntecken är du?
Fisk.
5. Vilken årgång är du? 
-84. Den bästa.
6. Vart bor du? Kalmar
7. Bott utomlands? Nej. Hur fan skulle det gå med mina språkkunskaper?
8. Flyttat antal gånger? Åtta gånger. Nio gånger om man räknar att jag flyttade in hos Linnsan & Vigge.
9. Vart skulle du vilja bo? Jag är rätt nöjd.
10. Vilken skolklass? Specialpedagogik. Kan nog inte bli mer intressant. 
11. Vad vill du bli när du blir äldre? Lärare. Of course.

UTSEENDE 
1. Hur lång är du?
170 cm fortfarande.
2. Hur mycket väger du? Olika från dag till dag.
3. Hårfärg och frisyr? Mörkbrunt och ganska långt, just nu.
4. Ögonfärg? Hemligt, som sagt.
5. Mest nöjd med? Att mina tänder inte har tagit skada av min rökning. Hur snyggt kan det bli liksom?!
6. Minst nöjd med? Ögonfärgen och krullrufset.
7. Skostorlek? Enligt mig själv - 39, enligt mina fötter - 40.
8. Glasögon? Jajamensan. Man ska ju inte bli lärare för inte.
9. Gar du några piercingar/tatueringar? Japp. En piercing och en tatuering. Lite fjortis över det hela. 

FAVORITER 
1. Filmer?
Nej tack!
2. Låtar? Körens.  
3. Årstider? Svårt. Sommar.
4. Mat/dryck? Kött. Alkoholhaltigt.
5. Djur? Hund. Katt är påfrestande för hjärtat.
6. Färg? Svart, rosa, gul tydligen.. eller vad var det du sa, Tilda? ;)
7. Parfym?
Escada.
8. Tv-program? Bönderna och de ensamma mammorna.
9. Ämne i skolan? Företagsekonomi.
10. Sysselsättning? Studerar.

KLÄDER 
1. Vad använder du just nu för jacka? 
En svart höstjacka från H&M.
2. Vad använder du just nu för skor? Vita tygskor. Eller ja, vita och vita..
3. Favoritfärg på kläder? Läs föregående nr. 6. Brunt är ju snyggt också iofs.
4. Favoritmaterial på kläder? Eh. Sammet, eller inte!
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Jag skulle vilja ha en pälsjacka (fusk naturligtvis!)
6. Favoritaffärer? Inte New Yorker i allafall.
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Med lönen kan det bli upp till 3000, med studielån typ 200-500.
8. Favoritmärke? VagaBond.
9. Vad har du för byxstorlek? 40.
10. Vad har du för tröjstorlek? 36.

BLANDAT 
1. Vad heter din morfar?
Han är gone. Men han hette Karl-Axel.
2. Var har du i din: 
a) Jackficka just nu?
Lypsyl, läppstift, tuggummi och ett kvitto.
b) Jobbväska just nu? Jag jobbar inte.
c) Handväska eller liknande just nu? Plånbok, agenda, pennor, tuggummi och typ 5 st donationskort (Nej, jag vill inte dö.).
3. Vad är du beroende av? Cigaretter.
4. Vilket land kommer du i från? 
Sverige, så vitt jag vet.
5. Vilken sorts lypsyl använder du? Tror det heter Lypsyl.
6. Vad tror du på? Gud och Mig själv.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Kristendom.
8. Vad köpte du senast? Cigaretter.
9. Har du nåt husdjur? Nej, inte nu. Men senare i livet blir det vovve (utan tillbehör, vilket menas: villa och volvo)
10. Var bor du? Linnégatan 12, Kalmar. Studentlägenhet.


Nu har ni och göra allihop, så det är bara att sätta igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0