Äldre män

"Vad är det egentligen med dig och äldre män?" Denna frågan får jag lite titt som tätt av folk i min omgivning. Jag ska förklara för er; En gång för alla!

Jag dras som en jävla magnet till män som är över 30 år, även de som är 40 kan jag ju lätt erkänna. Det finns något i mitt inre som säger att jag ska inte ha någonting annat. Ett jävla småglin på 23. Jag har så länge jag kan minnas, blivit attraherad av äldre killar. Därav mitt förhållande med mr Niclas. Det var ett jävla höjande på ögonbryn hit och dit när jag avslöjade hemligheten (Ja, vi höll det hemligt ungefär 4 månader). Men ursäkta mig för fan liksom. Ni vill ju ändå inte ha någon som är över 30, då tar jag dem. Okej?! Deal?!. Vissa fattade, vissa inte. Okej, att vi inte är ett par idag men det sista vår separation berodde på var åldersskillnaden.

Jag har ju lovat mina vänner att berätta om vår fantasktiska gårdagskväll. Så, here we go:
Mats, Tilda, Martin dök in hos mig vid 19-tiden och vi drog igång med en invigning av Melodifestivalspelet. Hallå?!?! Roligt eller roligt? As-kul skulle jag vilja säga. Tjejerna mot killarna och ni kan ju själva gissa vem som tog hem det. Efter ett tag dök vår kära färgklick Annelie upp, mycket mycket trevligt! Hon hade kvällen till ära en grå/blå skjorta, bara så att ni vet. Vi drog efter många timmar iväg till Mollys (Bästa stället i stan) och drog några bira. Det var härligt! Där träffade vi även på ett gäng "säljare", typ. Alla var 30+ och vissa var även 40+. Vi började snacka med killarna och det visade sig att de var riktigt trevliga. Så där satt vi under hela midnatten och snackade skit. När Mollys stängde drog vi på en liten efterfest på BestWestern-hotellet (Va fan heter det?). Där förhandlade 40-åriga Mikael till sig 5 småflarror med vin. Gött mos. Vi drog upp till rummet, jag, Mikael och Ubbe. hehe. Där söp vi till det lite. Sedan kom även Annelie inspringande. Hon hade tillbringat lite tid med Giftasmannen på ett annat hotell. Dock inte gjort något ni tror, okej?!

Vi satt och snackade och tjatade och bla bla bla... Det var trevligt. Mikael berättade att han är VD för Scanbox film, har träffat filmstjärnor som inte är av denna värld och har även tagit hem segern i Pokerfejs. Han trodde säkerligen att detta var saker jag/vi föll för. Icke sa Nicke, hörrudu. Jag tänder inte på makt. Jag tände istället på att han var snygg och trevlig. Mycket. Ubbe gick in till sitt rum efter ett tag, han orkade inte mer den lille klenisen (Han var 46). Annelie vek av strax innan 5 på morgonen, efter att ha delat med sig av smaskigheter till filmmannen ;). Jo, sen var det bara jag och Mikael kvar. Kläderna rök och sedan hade vi en jävligt eldig natt vill jag lova. Den bästa någonsin!

Skojade... Jag hånglade upp han lite. Tyckte nog att jag inte kunde avstå. Sedan tyckte han naturligtvis att jag skulle tillbringa natten hos honom. No way, jag sover inte över på efterfester. Så jag tog på min jacka, sa till honom att jag väntar utanför. Att han hade 5 minuter på sig att hänga på om han ville titta på min härliga lya ;). Jag gick sakta framåt i hotellkorridoren. Sedan runt hörnet. Och där hörde jag hur hans dörr öppnades och han frågade efter mig. Vet ni?! Jag höll käften. Dörren stängdes. Jag gick hem. Han blev dumpad. Fy fan vilken lycka! No torsdagsångest är ju guld värt.

Så, Nöjda?

När jag ändå är här kan jag ju lista några äldre män som jag gärna skulle tillbringa en natt på Linnégatan tillsammans med. Så, håll i er!

* Mikael Persbrandt - Självklar.
* Kjell Bergqvist - Hoppas min blivande man ser ut så vid 55-års ålder.
* Martin Stenmarck - Han är ju egentligen barnrumpa här ;)
* Jakob Eklund - Oj oj, heting!
* Magnus Carlsson - Jaja, men om han var hetero såklart.

Det var dem jag kom på precis just nu.

Ska det vara sluttjatat om mina äldre män nu? Skulle nog inte tro det. Tjata på ni. Ni kanske fattar en vacker dag. Who knows?! ;)

Kommentarer
Postat av: gotlänningen

haha, du är fan den skönaste mänskan jag vet i detta nu!! för min del tycker jag att det är en alldeles förträfflig deal vi har; jag tar snyggingarna mellan 23 och 30 och du tar dem som överstigit mitt bäst före-datum ;)

2008-10-09 @ 22:14:48
Postat av: masse

hörru du glömde nämna att jag vann den första omgången haha ;) ..men lilla sofie, Jacob Eklund!?finns det nån drygare skådis på jorden :S aja baja

2008-10-09 @ 22:28:15
Postat av: tilda

persbrandt får du dela med mej ;)

2008-10-11 @ 10:06:41
Postat av: Anna

Gröniz! Du vet vad jag tycker om dina saggiga rumpor.... Tror att när du är 50 sen, så kommer du göra en 360 grader och ragga lammkött istället a la Anki. Jajjemen! ;) Din lista var illa, isch säger jag bara! Nähä du, de enda "åldringarna" Anna kan tänka sig är Mads Mikkelsen och Johnny Depp. Då skulle jag dock inte vara särskilt svår!

2008-10-11 @ 13:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0