Mormor 80 och barnuppfostran






Detta är min mormor, hon heter Rut och fyllde 80 bast i lördags. Hon är en pigg dam som älskar att gå ut och dansa med sin gubbe Gunnar. Hon tycker att kläder som  "normala" 80-åringar klär sig i, är tantiga. Själv handlar hon på B-young. Hon är min absoluta förebild, om jag måste välja. 

Det var alltså i lördags jag var på det omtalade släktpartyt. Vi var väl ca 40 pers, vad vet jag. Jag och släktkalas har ju aldrig riktigt gått hand i hand. Men det var helt okej faktiskt. Kul att se sina kusiner för första gången på typ fem år. Kusinbarnen är nästan ännu roligare att se, för dem förökar sig som jag vet inte vad, i min släkt. Jag har ungefär fått 8 kusinbarn på ett år. Okej, jag överdrev. Men 4 kanske.

Iallafall. Kalaset innebar mat och dricka + massa prat om "vad-gör-du-nuförtiden" osv. Kul. Kanske. Det som däremot var roligt var att se hur jävla uppfostrade mina småkusiner och kusinbarn är. Jag menar, jag gnäller ju alltid på ouppfostrade barn och tycker att föräldrarna är alldeles för slappa i dagens samhälle. Och tydligen gör jag det med all rätt. För i min släkt finns fanimej inte en enda ouppfostrad unge. Jag blir lycklig alltså. Här tackar man för maten, gnäller inte om glass eller andra fettbomber, sitter vid bordet och äter med kniv och gaffel och börjar inte lipa så fort det inte blir som dom själva vill. Jag säger bara en sak: Skulle alla uppfostra sina barn som mina släktingar gör. Då skulle dagens skola (och samhälle) inte se ut som den/det gör!

Förlåt mitt skrytsamma inlägg, mina vänner. Jag kan glädja er med att det finns många andra saker min släkt behöver jobba med - Jag lovar!


Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0