Kalmarnyhet, v. 47



Ingen oro för färre lärarstudenter

Kalmar i går 15:21 | Uppdaterad i går 15:26

Antalet nya studenter på lärarutbildningarna minskar. Men på Högskolan i Kalmar tar man minskningen med ro.



Såklart vi tar det med ro, såklart! Vi som redan går där ska ju för fan lyckas få jobb också. Personligen tycker jag dem ska stoppa insökningar till lärarutbildningen hela nästa år. Jag menar; Hur kul är det att som utbildad lärare behöva arbeta som personlig assistent eller i kassan på ICA? Det är ju liksom inte det vi har utbildning för (Iofs behöver man ingen utbildning för att jobba som pers. ass eller i kassan). Nej. Dags att tänka till lite. Det är tillräckligt svårt att få jobb som det är idag. Jag vägrar att springa runt med min muppar efter färdig utbildning. Då vill jag hålla till i skolan. Punkt slut.



Kommentarer
Postat av: Anna

Jag förstår dig, till fullo.

2008-11-22 @ 16:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0