IKEA



Ingenting är omöjligt!


Här har jag och Tess tillbringat halva eftermiddagen idag. Herremindag vilka människor det finns alltså.
Idag hade PRO åkt på bussresa hit och det märktes vill jag lova. Även syskonen Johansson från typ Vissefjärda tog vägarna förbi varuhuset. Mycket trevligt.

3 st citat från dagen:

"- En sån här vagn skulle du ha, hör du! Dem är jättebra, slippa bära armarna av sig med vanliga kassar." - Tant, 75 till Tant, 80.

" - Ooooh vad du har handlat!
- Jaaa, jag vet!"
- Dam, 64 till Dam, 65.
(Hon hade 3 paket servetter i vagnen)

- "Då hade jag redan slängt dom för jag brukar slänga gamla kvitton." - Dam, 62 till Tant, 70.

Vad säger man? Stora problem i en liten värld kanske.

Dessutom hände veckans grej idag, just på IKEA. Dem har skaffat självscanning. Jävlar i havet vad roligt det var. Ikea-tjejen såg direkt "att detta har du ju gjort förr". Men nixpix, first time. Men hur svårt kan det vara när det står exakt; punkt för punkt, hur du ska göra?! Inte så. Min fråga är bara hur IKEA ska kunna se folk som stoppar ner en massa och inte betalar för sina varor. Det är min fråga. Skulle någon veta svaret, så ring mig.

Det var dagens.

Ikväll är det dags att sjunga lite. Imorgon är det konsert ju. Västerport kyrka kl 19:00. Välkomna dit för lite skönsång!




Kommentarer
Postat av: masse

ja de har väl nån form av tro på mänskligheten kanske hehe :P ..nämen de kör väl sina slumpmässiga kontroller... :)

2008-11-04 @ 15:46:08
Postat av: Tess

ja herremindag.. Ikea en vardag är tamejtusan inte att leka med.. det gäller att vara på sin vakt så man inte A) blir påkörd av en gammal tant som inte når med huvudet över kundvagnen eller B) dör av skratt när man hör alla fina resonemang runt om i varuhuset...

2008-11-04 @ 18:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0