Du är vad du äter





Detta är ett av mina favoritprogram. Inte för att jag är nyttomanen själv när det gäller mat, men det är intressant att se hur jävla fel människor kan äta - och samtidigt undra vad som är felet?!

Ikväll handlade det om en familj, vars barn var otroligt överviktiga. Skipper skällde rejält på far och mor och menade på att detta är deras fel. Jag håller fullständigt med. Här står två barn i 14 och 16-års ålder och väger över 80 kg vardera. Jag undrar vad felet är hos föräldrarna? Är dem lite halvblinda eller tror dom att det är nyttigt att dricka cocacola dagligen? Jag fattar nada. Stackars jävla ungar alltså. Barn ska väl fan inte få lida för att deras föräldrar har noll koll i köket. Jag kan säga att detta var nog fanimej enda gången som jag har lipat till "Du är vad du äter", annars brukar man ju alltid skratta åt Skippers sköna inlägg. Men idag gjorde det ont i hjärtat. Bojkotta McDonalds, färdigrätter och ikeakorv, för annars lär det sluta i graven för många unga människor framöver.


Oansvariga föräldrar är tamejfan det värsta jag vet, jag mår illa!


Kommentarer
Postat av: åre-tilda

jag såg också detta program.. stackars lille killen.. man märkte verkligen hur dåligt han mådde över sin kropp.. va härligt att se att det sedan va han som lyckats bäst :)

2008-11-07 @ 10:02:19
URL: http://postgatanfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0