Söndag






Äntligen. Idag fick jag åter se min blivande man (Jajamensan. Om några år omvänder han sig och kommer till mig). Detta hände på Ölands Köpstad och jag var verkligen där.

Igår trodde man inte att det skulle bli av om man kollade på hur allt såg ut. Men jojo. Tobbe håller fan vad han lovar och så även Linnsan.

Så idag vid halv två knallade jag bort till Fröbergsgatan och skakade liv i dessa två. Sedan bar det av till Köpstaden med kameran i högsta hugg och en halvdöd Torbjörn i baksätet. Han hade rutan nervevad över hela Ölandsbron.

Väl där började Tobbe med att sätta sig på en bänk tillsammans med två andra panchisar. Jag och Linnsan väntade med spänning på min Musik-Jesus (Ja, Ledin är fortfarande Gud för mig). Det pirrade, som det pirrade.

Och sen stod han där. Helt plötsligt liksom. Snygg som alltid (och inte alls lika fet som han ser ut att vara i Dansbandskampen). Brände av 5 fantastiska låtar och sen var jag jävligt nöjd.

En som däremot inte var så jättenöjd var Tobias. Han hade tydligen tillbringat hela Manges uppträde utanför Köpstaden. Han hade väldiga problem med att något ville upp nämligen, så han var tvungen att hålla till ute för att inte riskera att spy ner halva publiken och lite till. Han ångrade ganska djupt att han valde att hålla sitt löfte.

Efter att Linn tryckt i sig en korv och jag hade fotograferat min man X antal 100 ggr, drog vi oss tillbaka.

Väl hemma sprang Tobbe upp till lägenheten och satte sig tillrätta vid vattenhålet. Stackarn.


Jag är er evigt tacksam mina älskade vänner, för att ni ställde upp idag. Ni är guld!

Och, som sagt, nu är fan hela jävla julen räddad!


Kommentarer
Postat av: Anna

Körde han ung&vild lr?? Fattar inte vad det är med dig och dina "stormarknadsartister"? Arvingarna på Kärnan, nån FameFactory pys på Samarkand i Växjö, och nu Mange på Ölands köpstad....

2008-12-15 @ 17:55:55
Postat av: tilda

jag väntar med spänning på "live-bilder" på din man!!

2008-12-15 @ 18:51:37
URL: http://postgatanfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0