Lista


  • Vilken svordom använder du mest? Fan skulle jag tro. Sedan kan det bli vissa könsord ibland också, men det är bara när jag är extra förbannad. 
  • Äger du en iPod? Nej, det gör jag inte. Jag är ganska omodern.
  • Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Oftast 07:10, då jag börjar 08:30. Annars kan det vara allt mellan 09-12. 
  • Hur många resväskor äger du? En styck.  
  • Använder du flip-flops? Jajamensan. På sommaren helst. Blir lite kallt på vintern.
  • Var köper du dina matvaror ifrån? Maxi of course.  
  • Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Inte en chans. Jag är linslusen själv. Synd bara att man endast blir bra på ca 10% av korten som tas. 
  • Vilken var den senaste filmen du såg? Har snöat in lite på Rederiet-dvd:n jag hittade här hemma. 
  • Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Gissa fem ggr.
  • Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Det första är naturligtvis en resa. Direkt liksom. 
  • Har någon någonsin kallat dig lat? Jajamensan. Med all rätta. Fast jag tycker inte att jag är speciellt lat själv faktiskt. Jag gör mycket som inte syns utåt ;). 
  • Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Inte en chans. Jag somnar oftast på fem röda.
  • Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Vilken CD-spelare?
  • Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Sonja Aldéns nya går varm här hemma. Hon är grym den bruden. 
  • Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nej, inte vad jag minns. Men folk har absolut sagt saker som är olämpliga för vissa att veta om. 
  • När var senast någon stötte på dig? Igår skulle jag vilja säga.
  • Vad åt du till middag senast? Två äggamackor. Laga mat på söndagar är inte grejen i det här hushållet.
  • Använder du huvtröjor? Nej du. Det händer oerhört sällan.
  • Kan du vissla? Inte normalt, enbart onormalt. Dvs: endast när jag blåser inåt. 
  • Vem var den senaste som ringde dig? Min mupp. Jag svarade inte. Så han talade glatt in ett meddelande som lät ungefär såhär: "Heeeeeeej Sofie, din gamle getabock. Hur är läget? Eeeeeeeehh, när ska du jobba här? Du kan ju ringa till mig en annan kväll, när du ska jobba här. Och sen glöm inte att ta med dig filmerna är du snäll. Det är MK. Soffan längtar efter dig och att du ska ligga i den. För jag har möblerat om här hemma nämligen. Du ska få se det när du kommer, för jag har möblerat om i min lägenhet. Så du vet det. Så Hopp, ha det bra. Puss och Kram, hejdå. Hälsningar M K. Jag saknar dig, Sofie. Hej". No coments typ.
  • Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? På Liseberg är det ju lätt Höjdskräcken. Den gillar Linn också - jättemycket. 
  • Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Det tror jag definitivt. Och jag hoppas verkligen att dom säger något bra! 
  • Vilket riktnummer befinner du dig i? 0480.
  • Tittade du på tecknat när du var liten? Nej. Det var inte min grej, enligt min mamma. Jag fattade snabbt att det bara var overklig skit. Moget tänkt skulle jag vilja säga. Än idag tycker jag att tecknat är skittöntigt. 
  • Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Ja, det är Giraffen det. Östra Sveriges största köpcentrum.  
  • Hur många syskon har du? En broder.
  • Är du blyg inför det motsatta könet? Nej, det skulle jag inte påstå. Fast det beror helt klart på vilken situation man befinner sig i. 
  • Vilken film kan du alla replikerna till? Fucking Åmål är ju sedd ungefär 205 ggr, så där kan jag nog klämma till med ett par godingar.
  • Äger du några band t-shirts? Där går väl ändå gränsen. Eller? 
  • När flög du senast? Alldeles för längesedan. Det var i juni förra året, ner till underbara Tunisien.
  • Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4 st pallar, typ.
  • Läser du för skojs skull? Absolut. Och för njutning, avslappning och intresse naturligtvis. 
  • Pratar du några andra språk? Helst inte. Ni har ju hört hur det låter och det är ingen vacker melodi.
  • Diskar du din egen disk? Ja, vem skulle annars göra det?
  • Har du gråtit offentligt? Många gånger. Särskilt på fyllan. Fast det hände mer förr. Jag är en hårdare människa idag. Bra eller dåligt kan jag inte svara på. 
  • Har du en stationär dator eller en laptop? En lappis.  
  • Försöker du alltid lära dig nya saker? Nej, det tycker jag inte. Men handlar det om någonting av intresse, som exempelvis barn i sociala svårigheter, då suger jag åt mig. Rejält. 
  • Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej. Jag är nöjd med en av varje.
  • Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Det tycker jag absolut inte är en självklarhet. Eftersom vi strävar efter ett jämställt samhälle kan ju lika gärna jag bjuda.
  • Kan du kasta macka? Japp. Barnlekarna förr var så enkla. Idag vet ju fan inte ungar hur en sten ser ut.
  • Har du någonsin varit på Jamaica? Nix. Och har ingen strävan efter att komma dit heller.
  • Vad har du med dig in på bion? Jag hoppar helst bion om jag får.
  • Vem var din favoritlärare och varför? Tänker jag logiskt och seriöst, så får det bli Jösta med J. Han tog vår överjävliga klass med glimten i ögat. Vi älskade honom och han oss. Han grät på vår student. Det kallar jag bra lärare. Även om han blev överröst med pappersbollar lektion efter lektion, så gav han aldrig upp. Jag är säker på att han än idag ser vår klass som den bästa han har haft.
  • Har du dejtat någon av en annan religion? Jajamensan.
  • Vad har du för väder? Grått och mörkt.  
  • Har du en blogg? Kanske det kanske.
  • Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Företagsekonomi. Det var jag och Johanna som var kungar där.
  • Gillar du att flyga? Det är ett bekvämt transportsätt.
  • Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Humor. Finns inte den, finns ingenting.
  • När sov du senast på golvet? Jag föredrar att sova mjukt. Tror aldrig jag har sovit på något golv.
  • Vilken är din favoritdrink? White Russian går alltid hem.
  • Gillar du din boende-situation? Det skulle nog inte kunna bli bättre.
  • Vilken är din mammas hemstad? Falkenberg. Om tre år kan det vara Stockholm eller Luleå, man vet aldrig med Sveriges mest impulsiva kvinna.
  • Din pappas hemstad? Sävsjö. En liten håla utanför Värnamo. 
  • Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 5-6 timmar. Hellre för lite än för mycket faktiskt. 
  • Är dina dagar fullbokade och stressiga? Långt ifrån. Stressat har jag nog inte gjort på flera år (förutom när jag ska på förfest då).
  • Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Under låg, mellan- och högstadiet var detta ett jättestort problem för mina lärare. Jag blev utkastad flera gånger under min högstadietid. När jag själv står som lärare ute på fältet och hör allt tjitt-tjatter, så förstår jag mina lärare. Mer än väl.
  • Vilken är din favoritfrukt? Hm. Russin?
  • Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Det händer att jag reflekterar över det ja. Men mest köper jag det jag tycker om, vare sig det är fett, sött eller light.
  • Hur gammal blir du nästa födelsedag? 25. Och då smäller det. Jävligt högt!
  • Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Det var ju rätt person att fråga. Jag tycker väl ungefär att stavning och grammatik är det absolut viktigaste att lära sig under sin skoltid.
  • Tror du på liv på andra planeter? Nähä du. 
  • Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Tess. Inatt igen. Haha.
  • Tror du att Gud är man eller kvinna? Han är man, min gud.
  • Vad var det senaste du åt? En halv Japp.
  • Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det funkar bra med båda.
  • Hur valde dina föräldrar ditt namn? Mamma bestämde mitt och pappa bestämde Linus. Tack gode Gud att hon inte valde Frida till mig, hon valde nämligen mellan det och Soffan.
  • Gillar du senap? Verkligen inte.
  • Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Jag fixar det här. Det finns så många människor som har det så mycket svårare, tänk på det din gnälliga jävel.
  • Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Tänkte faktiskt på det häromdagen. Aldrig att jag skulle göra det. Inte pga höjdrädsla utan för att säkerheten är nr 1 för mig. Och personligen tycker inte jag att man är säker när man hänger i ett tygstycke X antal meter upp i luften. Kalla mig gärna tönt. Gör det. Men jag vill leva.
  • Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Eh? Elin från Fucking Åmål och jag har nog en hel del likheter när jag tänker tillbaka på min tonårsperiod. Det var coolt att både supa, knulla och röka liksom.
  • Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nixpix.
  • Tycker du om att krama folk? Det gör jag. Främst mina fantastiska vänner.
  • Skulle du säga att du är trendig? Delvis ja.
  • Äger du en digitalkamera? Jajamen. Men den är riktigt jävla bad så den används inte. 
  • Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen så vitt jag vet.
  • Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Lite granna.
  • Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Oj. Många. Alla som inkluderar incest, misshandel och orättvisor av olika slag gör att jag reagerar mycket starkt. 
  • Tycker du att du är attraktiv? När jag är full tycker jag det. Helt klart.
  • Vad är du allergisk mot? Ingenting. Möjligen snåla människor.
  • Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Haha. Nej.
  • Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Linus antar jag.
  • Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Alla såklart. Se till och ta er tid nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0