Lista



Kör på en lista såhär på fredagsmorgonen. "Efter Tio" kan jag ju redan, som sagt.

ALLMÄNT...
Namn: Sofie Grönlund
Piercingar: Jo.
Tatueringar: Japp.
Längd: 170 cm över havet.
Skostorlek: Långa.
Hårfärg: Brun.
Är du kär i någon: Nej. Inte ens i närheten.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Nej, inte i dagsläget. Kalmar is the shit!
Tänker du på självmord: Jajamensan. Inte.
Tycker andra att du är attraktiv: På fyllan, som sagt. Beroende på hur många promille som finns i blodet naturligtvis.
Vilket shampoo använder du: Minns inte namnet.
Vilken parfym använder du: Escada.
Vad är du rädd för: Att jag eller någon närstående ska drabbas av någon muskelsjukdom. Det finns ingen mer orättvisa än att drabbas av någon sådan sjukdom. Ingen är värd det lidandet.
Gillar du att tvätta: Helt okej.
Gillar du Berg-och-Dalbana: Yes.


SENASTE...

Film du hyrde: Ingen aning. Jag håller inte på med sånt.
Film du köpte: HAHA. Skulle jag köpa filmer?
Låten du lyssnade på: Någon med Sonja.
Låten du hade på hjärnan: "För kärlekens skull" - Ted Gärdestad
Låten du laddade ner: White Christmas
Personen du ringde: Anna. Som visade sig vara i Belgien. Ja, lite förmåner har man ju tydligen som fritidspolitiker.
TV program du tittade på: Gissa?! Nu intervjuar hon bögen förresten. Han kan konversera någorlunda på svenska efter 3 h i Sverige. Ganska bra jobbat enligt mig.
Personen du tänkte på: Dem jag drömde om. Försökte tyda vem jag hade hånglat upp i drömmen, men jag får inte fram det. Synd alltså.


FAVORIT...

Mat: Kött är grejen.
Låt: Det finns så många. Kan liksom inte sätta fingret på just en.
Sak att göra: Festa. Umgås. Resa. Och lite annat smått och gott.
Sport: Badminton, Volleyboll och innebandy är faktiskt något jag minns med glädje från idrottslektionerna.
Dryck: Rödvin.
Kläder: Klänningar.
Film: Error.
Bil: Volvo C30. Den är min när jag börjar tjäna pengar!


ANTAL...

Gånger du varit kär: Det är säkerligen över 10, men vissa gånger "trodde" man ju att man var in love.
Gånger ditt hjärta brustit: En gång på riktigt. Det gjorde jävligt ont måste jag säga. Aj aj.
Hjärtan brustit på grund av dej: Några kanske.
Gånger ditt namn varit med i tidningen: Hm. Nångång skulle jag väl tippa.
Ärr du har på kroppen: Oj, haha! Många. Tungan, handleden och knäna bl.a. 


SENASTE...

Bok du läste: Läser just nu "Marilyn Manson" av Niel Strauss. Den är avskyvärd. Eller, inte boken i sig, men den där jävla sminkade idioten. Detta blir ju liksom grädden på moset av mina tidigare åsiker, känns skönt att man hade rätt.
Personen du fick mail av: Ingen aning.
Personen du fick brev av: Brev? Ja, Kerstin (fd. vårdtagares mamma). Hon lever liksom kvar på 70-80-talet.
Personen du fick sms av: Niclas.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Linus student.


ÖVRIGT...

Vad har du gjort idag: Stigit upp, rökt, druckit thé och satt på tv:n typ.
Var det kul: Inte direkt.  
Hur tidigt stiger du upp: Inte så tidigt.
Gillar du att slåss: Kan vara roande ibland.
Vad ska du göra ikväll: Se IDOL-finalen med några vänner och supa te att.

Är du seriös: Nej, det skulle jag inte vilja påstå.
Vad är du allergisk mot: Nada.
Var har du ont: Nacken, än idag. Jag hade tenta i tisdags och efter att ha suttit lutad i samma ställning i 3 timmar började det. Fatta att jag är värd högsta betyg eller!
Använder du hårspray: Sällan.
Kan du stå på händer: Jajamensan. Mot en vägg är jag värsta gymnasten. HAHAHA.
Favoritserie: ?


ÖVRIGT MER...

Salt eller socker: Socker.
Gillar du ketchup: Jajamen. Fast jag överdriver ju inte med det. Typ har det på pizza eller så. Där har gränsen liksom gått för längesedan.
Är du glad nu: Jag är tillfreds.
Var du glad igår: Hm. Neutral mer.
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Jodå.
Vad dansar du till: Schlager. Då går jag igång både här och där!
Stockholm är: På gränsen till för stort, stressigt, men annars väldigt trevlig stad.
Göteborg är: Jävligt nice.
Kan du sjunga: Nej, verkligen inte. Men o andra sidan väljer jag inte att sjunga solo heller.
Mer värt än guld: Det mesta. Guld är skitfult.
Spaghetti eller makaroner: Snabbmakaroner.  
Ett land jag helst vill besöka: Kina.
Ska bli skoj: Julbordet imorgon. Då ska vi bli fulla.
Ska inte bli skoj: Att tillbringa 9 dagar i Värnamo. Jag kommer bli rastlös och få enorm hemlängtan.
Sparar till: Vad är det jag ska spara? Pengar som inte finns?
Väntar på: Inte på jultomten i allafall.
Pålägg som gäller: Leverpastej är rätt inne här på Linnégatan.
Dagens dryck: Thé.

Har jag gjort denna listan förut eller? Känner igen frågorna. Men aja. Skitsamma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0