Lilla Värnamo




Åbron i Värnamo. År 2005 var vattennivån strax ovanför tunnlarna ni ser. Det var alltså detta år Värnamo hade en väl beryktad översvämning. Hela Åbroparken här intill var fylld med vatten och folk badade i vattnet som fanns på gatorna. Jag skulle tippa att det var en halvmeter djupt, så det funkade ju fint. Översvämingen var ingenting jag tyckte var sorgligt eller tråkigt, utan man var mer glad över att det hände någonting och att Värnamo faktiskt sattes på kartan.


Hej!
Här kommer en liten uppdatering av läget i Sveriges minsta stad (Nej, så är det naturligtvis inte, men det känns så!). Här är allt bra. Läget är stabilt, om man säger så. Jag har idag varit och hälsat på lilla Sandra, tillsammans med Stefan. Där träffade vi även på Rödtotten Anki (Annas mamma), som var helt euforisk över att hon tar examen imorgon. GRATTIS!

Därefter har jag kört raggar-runda med Stefan ca 10 varv genom stan. Utan att se en enda jävel jag känner. Folk har flyttat, det är väl bara att acceptera läget antar jag. Men jag tycker fan det är dags att dom kommer hem över jul nu och underhåller mig lite.

Imorgon ska jag arbeta lite. Det innebär följande: frukost till mupp, handling till mupp, bokläsning eller datorn, de resterande 5 timmarna oså lite rökning på det förstås. Jag kommer vara slut när jag kommer hem.

Nähä, nu är det dags att röra på fläsket till Hemköp. Ska inhandla något att smaska på inför Bonde ikväll. Jag hoppas på lite böghångel. Jag har väntat i ungefär 10 avsnitt, så nu är det väl fan på tiden.

Hej sålänge.

Kommentarer
Postat av: Tess

håller tummarna så hårt att de snart ramlar av! ge mig lite böghångel NU!!

2008-12-18 @ 16:56:55
URL: http://tessfrid.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Förresten var översvämningen sommaren 2004;)Jag vill också se böghångel i tv ikväll..tjoooo snart ses vi sweet! PUSS

2008-12-18 @ 18:27:09
Postat av: Soffan

Oj, 2004 menar jag. Sorry Challe. Jag som trodde jag hade koll på den här stan, men icke. Ses snart, åh vad kuuuul! :) Puss

2008-12-18 @ 19:34:01
URL: http://soffansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0