Kalmarnyhet, v. 49


Varning för att jag är jäääävligt pissed off nu! (Ni lär förstå). Dessutom finns ingen bubblare, dessa två nyheter skakar om tillräckligt båda två.


Matade två grannkatter med glykol

Öland i dag 11:52 | Uppdaterad i dag 12:03

En 63-årig man från Öland förgiftade två katter genom att hälla glykol i maten. Nu döms han till 100 dagsböter för djurplågeri.



Okej. Vad i hela jävla helvetetet är världen påväg? Dagsböter? Ursäkta mig, men här är det fan dags att sätta gubbstrutten bakom lås och bom innan han förgiftar halva Öland. Eftersom alla känner alla på den där ön så lär ju folk känna till även denna gubbjävel. Alltså hoppas jag att folk tar sig tills hans gård och proppar hans käft full med både den ena och den andra onyttiga tabletten. Sedan kan dem även få ge honom ungefär 200 pungsparkar, varav 199 är från mig.


Anmälan om misshandel av hundvalp

Högsby i dag 07:34 | Uppdaterad i dag 10:23

Miljö- och byggnadskontoret har fått in en anmälan om att ett par i Högsby kommun regelbundet misshandlar en tolvveckors hundvalp.

Enligt anmälaren slår ägarna valpen hårt och ofta, varför den är mycket strykrädd. Anmälaren har också uppgett då vederbörande såg valpen fick den så mycket stryk att kröp fram på golvet. Vidare sägs att det tidigare förkommit att hundar har misshandlats i det aktuella hemmet och att de hundar, som då fanns där inte rastades, utan fick göra sina behov inomhus. Enligt anmälaren handlar det alltså om en upprepning.

 

Då var det dags för nästa psykfall. Hur faaaaaaaaan i hela helvetet kan man misshandla en oskyldig liten valp? Det går inte in i min hjärna (Det är väl iofs inte meningen heller...). Som ni märker är jag riktigt förbannad nu. Sorry, men sånt här gör att jag kan gå i taket, mer än något annat! Skulle jag veta vilka detta handlar om hade jag åkt dit nu. Jag hade fan tagit taxi. Tagit med en hammare och gjort en "Tyskan i Arboga" och därefter snott med mig valpen. Sist men inte minst, undrar jag bara EN jävla sak: Varför i hela fridens namn får valpen fortfarande bo kvar? Jamen just det, det är ju bara ett djur. Just det. Dom råkar visst inte vara lika mycket värda som de tvåbenta äckelhuvvena som har hand om den.


Skriv ingenting om att jag är en bitterfitta idag, please. Idag hade jag fan all rätt i världen att uttrycka mina känslor.


Kommentarer
Postat av: Tilda

jag säger detsamma.. FY FAN!

2008-12-05 @ 08:38:09
URL: http://postgatanfem.blogg.se/
Postat av: Linn

sofie idag får du vara hur bitter som helst. fffy FAAN!! så jävla vidrig. lås in psykfallen NU!

2008-12-05 @ 14:24:55
Postat av: Jolene

Fy fan säger jag, jag har inte ord till annat. Inte vill jag att ord skall spillas på dem heller. FY FAN!

2008-12-05 @ 15:20:39
URL: http://thuringwethil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0