I en annan del av Kalmar




Fr vänster, översta raden: Andreas, Therese, Robin, Jag och Martin.
Fr vänster, nedre raden: Matilda, ?, Linn, Mats, Tilda, Tess, Steffen och Malin.
Sista raden: Torbjörn


Japp. Såhär brukar det se ut en vanlig lördagskväll på Gruppbostad "Kalmarhem". Ungefär i allafall. Nejdå, detta är faktiskt bara en helt vanlig bild från den underbara Julfesten igår.

Det började så bra (Förutom att man fick börja med att sopa glas över halva köket. Tilda hade vart i farten). God mat (Fast skinkan hade ju varit inne för länge enligt vissa), mycket sprit, skönsång och liv i luckan. Det snapsades hej vilt under hela kvällen och många av människorna har fått lida för det idag. Jag tar inte åt mig på den punkten, nej.

Efter att halva festen hade gått ivåg till Kåren hade jag, Linn och Tobbe skilmässosnack, Tess & Martin snackade feminism och Tilda äntrade scenen inne i Mats rum och rockade loss med Robins uttjatade SingStar.

Efter ett tag kom även Martin på den eminenta idén att hänga upp en mistel av grön papp i dörröppningen. Det hånglades rejält vill jag lova. Alla med alla. Värsta orgien. Det lever man längre av tror jag.

Sedan var det dags för mig att hålla tal inför "de närmaste". Detta skulle gått jävligt galant om det inte hade vart för Steffen och hans stora käft. Irritationen låg som en tjock dimma inne i rummet under ett litet tag. Tills han slutligen fattade galoppen och knep käft. Martin ville inte vara sämre och visade verkligen att han är Sonnys son.

Efter detta snackade jag och Steffen distansförhållande ute i rökrutan medans Tess däckade i Mats soffa. Martin valde att lämna pga alldeles för mycket starkt intag.

Festen fortsatte sedan inne på mats rum, där det blev SingStar för hela slanten. Steffen fick inte nog, med tanke på att jag vann över honom stupalöst. Det lönar sig att vara körmedlem, förstår ni. Steffen kommer dock inte att börja i kören, för han anser inte att han platsar där. Kanske bäst så.

Därefter dyker helt plötsligt Polacken (aka. Lillfingret) och Johan upp. Trevligt. Men dem verkade inte så värst festasugna, så dom drog efter några minuter.

Efter lite mat i köket, snack, omvända boliner från Tess sida och mycket annat, så drog man hemåt. Ungefär halv fyra skulle jag tippa. Jag gick sist. Såklart.

Tack för en jävla kanonkväll allihopa. Ni är fanimej bäst!

Nästa år är sista året och då ska vi slå på en tvådagars borta hos Grabbara Grus tycker jag. Vad tycker ni?

Puss


Kommentarer
Postat av: Jolene

Det verkade vara en fest det! Själv hade man ju terapisession ;)

2008-12-15 @ 12:21:51
URL: http://thuringwethil.blogg.se/
Postat av: Tess

Ja jesus, kunde inte ha sammanfattat spektaklet bättre själv!! Kanske är det tur i oturen att det bara är ju en gång om året.. haha.

2008-12-15 @ 12:57:14
URL: http://tessfrid.blogg.se/
Postat av: Linn

vilken hell of a night det var!! det var nästan värt bakfyllan igår:)

2008-12-15 @ 15:08:30
Postat av: tilda

åh, tack själv för en underbar fest och ett år tillsammans med dej sofie, va vore studentlivet utan fimpen? inte mycket ;)PUss

2008-12-15 @ 18:54:48
URL: http://postgatanfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0